Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Szukaj

Polecamy

Aktualności

drukuj
A A A

Informacja dotycząca konkursu nr 3 /EFI/POWER/3.1/2016 na projekty Edukacji Filozoficznej

10-01-2017
W związku z podpisaniem przez Prezydenta ustawy o reformie edukacji zastępującą dotychczas istniejące typów szkół 8-letnią szkołą podstawową, 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum oraz dwustopniowymi szkołami branżowymi Instytucja Organizująca Konkurs w ramach Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym PO WER nr 3 /EFI/POWER/3.1/2016 na projekty Edukacji Filozoficznej uprzejmie informuje, że w związku z wejściem w życie ww. nowych przepisów wnioskodawcy winni przeanalizować możliwość realizacji projektów zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie. 
 
Reforma rozpocznie się w roku szkolnym 2017/2018. Wówczas uczniowie kończący w roku 2016/2017 klasę VI szkoły podstawowej staną się uczniami VII klasy szkoły podstawowej, przy czym uczniowie, którzy już uczęszczają do gimnazjum będą kontynuować naukę w klasie II i III gimnazjalnej. W roku szkolnym 2018/2019 ostatni rocznik klas III ukończy gimnazjum.
 
Konkurs na projekty Edukacji Filozoficznej zakładał realizację wspólnych działań przez uczelnie z gimnazjami i szkołami ponadgimnazjalnymi w celu wspierania wśród uczniów kompetencji związanych z poprawnym argumentowaniem, krytycznym, samodzielnym myśleniem, logiką i heurystyką. W związku z powyższym IOK nie widzi zagrożenia dla realizacji projektów dla uczniów gimnazjów zgodnie z pierwotnymi założeniami w ramach roku szkolnego 2017/18 oraz 2018/19. Jednocześnie IOK dopuszcza możliwość rozszerzenia grupy docelowej o uczniów klas VII-VIII nowej podstawówki, przy czym wszystkie zmiany we wnioskach, które otrzymały dofinansowanie i będą rozpatrywane indywidualnie.
 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
ul. Nowogrodzka 47a  00-695, Warszawa  tel: +48 22 39 07 401  fax: +48 22 20 13 408
REGON: 141032404  NIP: 701-007-37-77

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
realizacja: Ideo powered by CMS Edito