Przedsięwzięcie pilotażowe „BRIdge: Badanie Rozwój Innowacje”
(dawniej: Komercjalizacja wyników badań naukowych i prac rozwojowych – testowanie nowych mechanizmów wsparcia)
BRIdge ma na celu wsparcie komercjalizacji wyników prac badawczo-rozwojowych, poprzez rozwijanie, testowanie i wdrażanie w praktyce nowych instrumentów interwencyjnych.
W ramach BRIdge identyfikowane będą specyficzne potrzeby młodych przedsiębiorców, zwłaszcza małych i średnich, w zakresie komercjalizacji prac B+R. Szczególny nacisk położony zostanie na identyfikację tych potrzeb, które nie wpisują się w aktualnie istniejące programy i schematy wsparcia. BRIdge pozwoli również na przetestowanie w praktyce nowych, niestosowanych dotychczas instrumentów i sposobów wspierania komercjalizacji wyników prac B+R. Zakładamy, że w efekcie funckjonowania BRIdge, rozpoznane zostaną niedoskonałości rynku (tzw. market failures) oraz zmapowane zostaną luki lub niedoskonałości w ofercie instytucji publicznych w zakresie wsparcia komercjalizacji wyników prac B+R. Pozyskanie tych informacji pozwoli z kolei na stworzenie podstawy, w postaci wiedzy opartej na faktach, do podjęcia decyzji o ewentualnym ustanowieniu nowego programu lub programów w zakresie wsparcia komercjalizacji wyników B+R.
BRIdge adresowany jest do:
- przedsiębiorców
- uczelni,
- instytutów badawczych
- instytutów naukowych PAN
- osób fizycznych – indywidualnych innowatorów
Preferencyjnie traktowani będą przedsiębiorcy mikro, mali i średni, w szczególności przedsiębiorstwa typu start-ups, które powstały w celu komercjalizacji wyników prac badawczych i rozwojowych.
Rodzaj wsparcia oferowanego przez Centrum będzie zależał od konkretnych potrzeb adresata Przedsięwzięcia pilotażowego. Przyjmujemy, że wsparcie, co do zasady, będzie przekazywane w formie środków finansowych. Nie wyklucza to jednak zastosowania innego rodzaju wsparcia, gdyby w przypadku konkretnego uczestnika Przedsięwzięcia okazało się to adekwatne do jego indywidualnej sytuacji i służyłoby osiągnięciu założonych celów.